بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سئو محتوا چیست ؟

سئو محتوا چیست ؟

اگر یک نویسنده ی محتوا هستی و می خوای در وب و فضای اینترنتی، محتوایی داشتی باشی که علاوه بر اینکه امضای خودت پای اون محتوا باشه از لحاظ سئو بتونه برای سایتی که شما محتوا نویس آن هستید، امتیاز کسب کنه پس بهتره ۱۰ راه کار زیر را مطالعه کنید و تمرکز بیشتری بر روی تولید محتوای سئو شده داشته باشید.


سئو برای محتوا نویسان وب سایت ها یک الزامه نه یک گزینه!


آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

بیاید این واقعیت رو قبول کنیم که هر چقدر هم نویسنده ی خبره ای باشیم و نوشته هامونو با عشق و علاقه و دانش خلق کنیم، بدون سئو این احتمال وجود داره که نوشته ی ما در صفحه ی ۵۰هم گوگل گم بشه و اصلا هیج کاربری نتونه بهش دسترسی پیدا کنه و زحمت هایی که ما برای نوشتن کشیدیم رو بخونه! می دونید مثل چی میمونه؟ عین این می مونه که صادق هدایت هیچوقت قلمی به دست نمیگرفت که بخواد تفکراتش رو به روی کاغذ بیاره یا علی دایی هیچ وقت تو کوچه توپ بازی نمیکرد که بفهمه تو فوتبال استعداد و علاقه داره یا سلن دیون هیج وقت این فرصت رو پیدا نمیکرد که تو جمع شروع به آواز خوندن کنه و بقیه صداش رو بشنون! توی دنیای امروزی هرچقدر هم که نویسنده ی خوبی باشید برای فعالیت توی فضای اینترنتی نیاز دارید تا از سئو بهره بگیرین.


روش ها و راهکار های نسبتا ابتدایی اما پر اهمیت


روش ها و راهکارهای نسبتا ابتدایی اما پر اهمیتروش ها و راهکارهای نسبتا ابتدایی اما پر اهمیت


رابطه ی خوب بین سئو و محتوا چیزی است که نمی خواد برای اثبات اهمیتش زیاد تلاش کنیم قطعا شما هم به اهمیت آن پی برده اید که الان دارین این مقاله را می خونید ۱۰ تا راهکار زیر به شما کمک می کنه تا شما بتونید در قالب سئو محتوا تولید کنید. تهیه ی استراتژی تولید محتوا اولین الزام برای ورود دنیای محتوا نویسی در وب سایت ها می باشد . در ادامه این ۱۰ روش را باهم مرور می کنیم.


 ۱. محتوایی مرتبط با نیاز مخاطبانتان تولید کنید


این نکته را به این خاطر به عنوان اولین نکته در مبحث محتوای سئو شده و راه کار های مفید در آن معرفی کرده ایم که با اینکه روشی خیلی آسان است ولی بسیاری از افرادی که تولید محتوا می کنند به اون بی اهمیتی می کنند. محتوای تولید شده درسایت شما باید مرتبط با هدف اصلی سایتتان باشد. اگر شما سایتی دارید که در آن مشغول فروش آنلاین لوازم آرایشی هستید، مخاطبان شما نیاز دارند تا محتوایی مرتبط با لوازم آرایشی و محافظت از پوست ببینند، نه محتوایی در خصوص گازهای گلخانه ای. پس محتوای مرتبط تولید کنید و سعی کنید که از رقبای خودتان، بهتر و جامع تر بنویسید و تمامی سوالات کاربرانتان را در محتوای خود پاسخ دهید. پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا بدانید تولید محتوا چیست و در زمینه ی شغلی شما چگونه محتوایی نیاز به تولید دارید.


 ۲. بستری مشترک برای محتواهایی که تولید می کنید فراهم کنید


با محفوظ نگه داشتن محتوای اصلی خود، تحت نام دامنه سایت، ترافیک و اعتباری را که شایسته وب سایت شماست و برای آن زحمات زیادی کشیده اید، دریافت کنید. پس اگر بلاگی دارید با هاست وردپرس و یا بلاگر، بهتر است آن را زیر مجموعه ای از دامنه ی خود قرار دهید برای مثال: (www.example.com/blog ). پس هر وقت محتوایی در قالب ویدئو، اینفوگرافی و یا عکس تولید کردید حتما آن را در وب سایت خود جایگذاری کنید و سپس آن را به اشتراک گذارید.


 ۳. تیتر هایی را انتخاب کنید که خواننده را میخکوب کند!


تیترهایی انتخاب کنید که خواننده را میخکوب کندتیترهایی انتخاب کنید که خواننده را میخکوب کند

 

حواستان باشد شما تنها از چند کلمه ی محدود می توانید استفاده کنید تا مخاطب را میخکوب محتوای خودتان کنید و کاربر راهی جز خواندن ادامه ی محتوا نداشته باشد و یا اینکه از خواندن محتوا دلسردش کنید و کاربر به راحتی صفحه ی شما را ترک کند. پس از معجزه ای که تیتر ها می توانند در موفقیت سایت شما داشته باشند، غافل نشوید و از تیتر های واضح، جذاب که دارای کلمات کلیدی غنی و پر سرچ هستند، استفاده کنید. علاوه بر این شما باید متا دیسکریپشن جذاب و مرتبط با محتوا داشته باشید. یادمان باشه که این تایتل ها و متا دیسکریپشن های محتوای شما هستند که در نتایج جستجوی کاربر به نمایش داده می شوند پس در انتخاب آنها برای تولید محتوای سئو شده سختگیرانه عمل کنید.


 ۴. از عبارات قوی و با پتانسیل به عنوان کلمات کلیدی خود استفاده کنید


از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با موضوعیت محتوای خود هم در کل محتوا و هم در هدلاین خود استفاده نمایید. شما باید به صورت همزمان به کاربرانتان و موتور هایی جستجو بگویید که محتوا در خصوص چه موضوعی تولید کرده اید. حواستون باشه از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید چون موتورهای جستجو برای این کار امتیازات منفی قرار خواهند داد و یا حتی جرایمی برای سایت شما در نظر خواهد گرفت. شما می توانید از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی خودتان استفاده کنید. یکی دیگر از فاکتور هایی که می تواند سبب ارتقای سایت شما شود استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه می باشد که باید در انتخاب این کلمات و عبارات حساسیت زیادی به خرج داد و ارتباط کامل آنها با کلمه کلیدی اول مشاهده شود.


 ۵. برای محتوای خود استراتژی در نظر بگیرید.


شما باید محتوای سئو شده خود را برای چشم کاربرانتان آسان کنید به صورتی که راحت بتوانند آنها را مطالعه کنند، بدون اینکه از خواندن محتوای شما خسته شوند. محتوای خود را بشکانید و برای هر پاراگراف تایتلی واضح برای خواننده در نظر گیرید تا کاربر بداند آیا خواندن این پاراگراف و ادامه ی متن برایش مفید خواهد بود یا خیر. توجه داشته باشد پاراگراف های شما نباید خیلی طولانی باشند. برای هدلاین های خود از اصول صورت سلسه مراتبی استفاده کنید.


 ۶. تصاویر را در محتوای خود بگنجانید


این امکان را فراهم کنید که محتوای سئو شده شما به همراه عکس هایی که برای آن در نظر گرفته اید به کاربر نمایش داده شود. به طور کلی انسان ها به محتوا های بصری توجه بیشتری دارند و مشاهده ی تصاویر برایشان خوشایند می باشد. پس در نظر گرفتن عکس برای محتوای شما می تواند تاثیر زیاد و مثبتی بر روی کاربران شما داشته باشد. برای کسب و کار خود یک اکانت Pinterest در نظر بگیرید و از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا با پیوند آنها با وب سایت و یا وبلاگ خود بتوانید کاربران بیشتری را به مشاهده ی صفحات وب سایتتان و خواندن محتوایی که برای تولید آن وقت گذاشته اید دعوت کنید.


 ۷. شبکه های اجتماعی را چاشنی کارتان کنید


شبکه های اجتماعی را چاشنی کارتان کنیدشبکه های اجتماعی را چاشنی کارتان کنید


شک نکنید که رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای اشتراک گذاری محتوای شما و البته بالا بردن میزان بازدید از آن می باشد مخصوصا این روز ها که دیگر کمتر ادمی را می توانید پیذا کنید که ساعاتی از شبانه روز خود را در این شبکه ها نگذراند. هر محتوای جدیدی که برای سایت خود تولید کرده اید با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید سبب ارتقای بازدید ساییتان شوید. از آنجایی که قدرت رسانه های اجتماعی در اشتراک گذاری نهفته است پس باید در این شبکه های اجتماعی دکمه های اشتراکی را در نظر گیریم و به افراد اجازه دهید تا انها را به اشتراک گذارند.


 ۸. Google Authorship و معرفی نویسنده ی یک محتوا


Google Authorship یک روش موثر و البته بدون دردسر و آسان برای مشخص نمودن این امر است که نویسنده ی هر متن چه شخصی می باشد. برای این کار شما تنها نیاز دارید تا یک اکانت گوگل پلاس داشته باشید با انجام این کار مقالات شما به هنگام سرچ کاربر در rich snippets به گونه ای ظاهر می شود که پیوندی بین متن محتوا ونویسنده ی آن محتوا می باشد. این کار می تواند سبب ارتقای نرخ کلیک شود. اگر نویسنده هستید، باید بدانیدکه با انجام این کار می توانید تبلیغی برای کار خود داشته باشید.


 ۹. لینک بیلندیگ ها از باید های محتوای شما در سایت


از ابتدای مشخص شدن اهمیت سئو لینک بیلدینک ها راه بلند بالایی را پیمودند تا به همگان ثابت کنند که وجود انها و البته کیفیتی که دارند می تواند تاثیر های زیادی ر روی سئوی یک سایت و در نتیجه بازدید بیشتر کاربران از یک سایت شوند و امروزه لینک بیلندیگ ها را به عنوان فاکتوری مهم و اساسی در سئوی سایت می دانند. برای شناخت بیشتر از اینکه بک لینک چیست و نقش لینک بیلندینگ ها در محتوای شما چیست می توانید به مقالات ما در این خصوص مراجعه کنید.


 ۱۰. روند تولید محتوای خود را دائما بررسی کنید


روند تولید محتوای خود را دائما بررسی کنیدروند تولید محتوای خود را دائما بررسی کنید


نمی شود که شما یک دانه بکارید و بدون اینکه هیچ آبی یه خاکتان بدهید و بدون نور آفتاب مناسب دانه ی شما گل بدهد و گلتان خوشگل ترین گل در میان گل های گلخانه تان بشود، می شود؟ محتوای ما هم در سایت حکم همین دانه را دارد و باید مدام بهش سر بزنیم و آپدیتش کنیم، نرخ گزافه گویی را در آن کم کنیم و ببینیم کاربرانمان معمولا چند دقیقه وقت واسه خوندن محتوای ما وقت می گذارند و اگر اصلا وقت نمی گذارند مشکل از کجاست؟ حتما هر چند وقت یکبار ربط محتوا با هدف کاربر از ورود به صفحه ی سایتتون رو چک کنید و در این بین از رقبای خود غافل نشید، چون هر چقدر هم که شما آب و نور کافی به دانه ی داخل خاک بدهید، این امکان وجود دارد که رقبایتان از شما بهتر این کار را انجام دهند و بهتر هم جواب بگیرند.


دانش محتوا نویسی و سئوی خودتان رو آپدیت کنید


همه ی ما شنیدیم که آب اگر راکت بمونه می گنده، شاید امروز و فردا نگنده اما حتما روزی خواهد گندید. دانش ما هم چه در محتوا نویسی و چه در سئو به همین صورت هست اگر آن را به روز رسانی نکنیم یه جایی بلاخره به مشکل خواهیم خورد. نمی دونم شما چند ساله دارید در این زمینه فعالیت می کنید اما اگر عین من قدیمی باشید حتما یادتون میاد که ما به خاطر اینکه رتبه ی بالاتری از گوگل بگیریم محتوامون رو پر از کلمه کلیدی می کردیم، نه یکی نه دوتا بلکه ۴۰،۵۰ تا کلمه کلیدی توی یک محتوای ۶۰۰ کلمه ای! و البته امتیازم می گرفتیم! ولی امروزه شما اجازه ی تکرار بیش از حد کلمه کلیدی رو ندارید و اگر این کار رو کنید حتما گوگل جریمتون خواهد کرد. حالا فرض کنید ما دانشمون رو آپدیت نمی کردیم و به همون منوال ادامه می دادیم!


خاص بنویسید

یادتان باشد که شما به عنوان یک محتوا نویس لازم است تا محتوایی را تولید کنید که نسبت به محتواهای موجود در سایت های دیگر متفاوت باشد. اگر سایت آشپزی دارید و در آن غذاهای مختلفی را برای پخت آموزش می دهید، باید بدانید که صدها سایت همانند شما وجود دارند که احتمالا آنها هم دستور عمل طبخ غذاهای مختلف را گذاشته اند پس متفاوت از آنها عمل کنید و محتوایی را تولید کنید که مشابه ان در سایت های دیگر موجود نمی باشد و در این میان از فیلم و ویدئو و عکس غافل نشوید و تنها به محتوای متنی اکتفا نکنید.


ترکیبی از دانش سئو و فوت و فن های نویسندگی


ترکیب مهارت های نویسندگی شما و البته دانشی که در سئو دارید می تواند شما را به یک محتوا نویس در قالب سئو برای وب سایت ها تبدیل کند. پس بهتر است این واقعیت را قبول کنیم که این دو مکمل یکدیگر هستند و غافل شدن از یکی از آنها نمی تواند سایت شما را در زمینه ی محتوا نویسی موفق سازد و از طرفی مادامی که سایت شما محتوای درست و حسابی نداشته باشد نمی تواند سئوی شما را موفق سازد.


کلامی بدون پرده و رک به عنوان کلام آخر برای نویسندگان وب سایت ها


بهتر است بدانید که هویت سایت شما با محتوای سئو شده که در داخل آن مشخص داشته اید معنا پیدا می کند و خوانندگان که وارد سایت شما شده اند پر مشغله تر از این هستند که بخواهند مطالب نامرتبط با مقاصد خود بخوانند. پس محتوایی با کیفیت، بدون گزافه گویی و جامع تولید کنید به صورتی که کاربر بعد از خواندن محتوای شما جوابی تمامی سوالات خود را پیدا کند و در کنار تمامی این مسائل از سئو غافل نشوید و محتوای خود را با سنگ محک فاکتور های موجود در سئو سنجیده و بعد آن را در وب سایت خود به انتشار در آورید.



منبع : https://bit.ly/3r6hYlD

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده