بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی گوگل سرچ سنترال

معرفی گوگل سرچ سنترال

برای اینکه سایت شما قابل شناسایی در گوگل باشد و در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده شود راه کارهای متعددی وجود داردکه برخی از شما با آنها آشنایی دارید. Google Search Central (گوگل سرچ سنترال) که آن را با نام گوگل وب مستر می شناسیم به شما کمک می کند تا سایتتان در معرض دید کاربرانی قرار گیرد که آنها را با عنوان کاربر هدفمند می شناسیم و این بدان معناست که این کاربران منحصرا به دنبال خدمات، محصولات و یا محتوایی هستند که شما در حال ارائه ی آنها در سایت خود هستید.

گوگل سرچ سنترال پلتفرمی کاربردی

اگر شما هم سایتی دارید که بر روی پلتفروم های اتوماتیک راه اندازی شده اند، مانند بلاگر، ویکس، Squarespace و یا کسب و کار کوچکی از طریق سایت خود دارید و نمی توانید وقت زیادی را به ارتقای آن اختصاص دهید و یا تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است که اصول ابتدایی به نمایش گذاری سایت در گوگل و مدیریت آن را بشناسید. بگذارید این اطمینان را به شما بدهیم که با همین اطلاعات ابتدایی که در ادامه آنها را به شما خواهیم داد می توانید کاربرانی که به دنبال سایتی مشابه با محتوای سایت شما هستند را به سمت خود هدایت کنید. یکی از ابزار هایی که در این راه می تواند شما را یاری کند گوگل سرچ سنترال می باشد.

گوگل چگونه عمل می کند؟

گوگل چگونه عمل می کند؟


گوگل یک موتور جستجوی کاملا اتوماتیکی است که با استفاده از وب کرولرها (خزندگان وب) به جستجوی و بررسی سایت مشغول می شود و بعد از آن سایت را ایندکس می کند و بعد بهترین و مناسب ترین گزینه را متناسب با نیاز و خواسته ی کاربر به او پیشنهاد می دهد و ما باید تمامی تلاش خود را داشته باشیم که گوگل را از خود راضی نگه داریم تا بتوانیم به کاربران نمایش داده شویم. از زمان معرفی گوگل تا به امروز این کمپانی توانسته پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. تنها هدف این کمپانی از ابتدا این بوده که کاربر را زودتر به هدف خود برساند. اگر می خواهید بدانید تاریخچه ی گوگل چیست و این کمپانی چگونه توانست تا این اندازه بزرگ شود می توانید مقاله ی مربوط به تاریخچه ی تولد این کمپانی را در سایت ما بخوانید.

دسته بندی افرادی که از گوگل سرچ سنترال استفاده می کنند

به طور کلی افرادی که از گوگل سرچ سنترال استفاده می کنند در سه بخش دسته بندی می شوند :

افرادی که مبتدی هستند و به تازگی قصد آشنایی با فضای گوگل سرچ کنسول را دارند.

افرادی که مبتدی هستند و به تازگی قصد آشنایی با فضای گوگل سرچ کنسول را دارند

توسعه دهندگان وب و افرادی که با سئو آشنایی دارند.

توسعه دهندگان وب و افرادی که با سئو آشنایی دارند

افرادی که به صورت پیشرفته و حرفه ای مشغول به بهینه سازی سایت ها می باشند.

افرادی که به صورت پیشرفته و حرفه ای مشغول به بهینه سازی سایت ها می باشند

در ادامه راه کار هایی برای هر سه دسته ی ذکر شده در فوق خواهیم داشت که بتواند به این افراد کمک نماید تا هرچه بهتر از این پاتفرمی کاربردی بهره گیرند و به روند رشد سایت خود کمک کنند.

راهنمای گوگل سرچ سنترال برای مبتدیان

این پلتفرم رایگان، برای افرادی در نظر گرفته شده است که دارای یک سایت هستند و نیاز دارند تا نحوه ی عملکرد سایت خود را بسنجند و راهکارهایی برای ارتقای سایت خود در نظر گیرند. استفاده از این پلتفرم سبب خواهد شد تا شما بتوانید ترافیک بیشتری را در سایت خود داشته باشید. با معرفی این پلتفرم توسط گوگل، وبمستران خیلی راحت تر از قبل توانستند در راستای اهداف خود حرکت کنند و برنامه ای دقیق برای خود در نظر گیرند و متعهد به اهداف خود و البته جلب رضایت گوگل حرکت کنند.

شروع فعالیت مبتدیان در گوگل سرچ سنترال

برای شروع می توانید مطابق موارد زیر عمل کنید:

مالکیت سایت خود را برای گوگل مشخص دارید.

آیکن تعیین مالکیت سایت برای گوگل

اطمینان حاصل کنید که گوگل سایت شما را یافته و آن را بخواند.

آیکن خوانده سدن سایت توسط گوگل

اخطارهایی که گوگل در خصوص کاربرانی که با موبایل وارد سایت شما می شوند، به شما می دهد را جدی بگیرید و به حل مشکلات موجود در این زمینه مشغول شوید.

آیکن اخطارهای گوگل در زمینه موبایل

برای این پلتفورم سایت مپ در نظر بگیرید.

آیکن پلتفرم درنظرگرفتن برای سایت

نظارتی به صورت مداوم بر روی نحوه ی اجرای سایت خود داشته باشید.

آیکن نظارت مداوم بر نحوه اجرای سایت

راهنمای گوگل سرچ کنسول برای توسعه دهندگان وب و افراد آشنا با سئو

این افراد باید محتوای سایت خود را در قالب سئو تولید کنند و در سایت خود به انتشار در آورند و به واسطه ی محتوای مربوط با جستجوهایی که توسط کاربر شده، کاربران و مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنند. راه کار ها و موارد زیر می تواند سبب ارتقای سایت شما شوند.

در خصوص اینکه گوگل چگونه سایت شما را مشاهده می کند آگاهی داشته باشید.

آیکن نحوه مشاهده سایت توسط گوگل

لینک های خود را چک کنید.

آیکن چک کردن لینک ها

به نکات اجرایی در جاوا اسکریپت دقت کنید.

آیکن نکات اجرایی جاوا اسکریپت

گوگل را از تغییرات و بروز رسانی هایی که در محتوای سایت خود داشته اید مطلع سازید.

آیکن تغییرات و بروز رسانی های سایت

به کلمات، عبارات، دیسکریپشن ها، متا دیسکریپشن ها و … اهمیت دهید.

آیکن کلمات عبارات و دیسکریپشن ها

گوگل را از ورژن های مختلف سایتتان مطلع سازید.

آیکن ورژن های مختلف سایت

راهنمای گوگل سرچ کنسول برای سئو کاران حرفه ای

این راهنما مناسب افرادی است که به صورت کامل و حرفه ای با سئو و راهکارهای بهینه سازی سایت آشنا هستند:

نحوه ی کرول کردن خزندگان گوگل در سایت و البته ایندکس شدن سایتتان را تحت کنترل داشته باشید.

آیکن ایندکس شدن سایت

برای سایت خود سایت مپ در نظر بگیرید.

آیکن سایت مپ

بیشتر از یک زبان خاص برای سایت خود در نظر گیرید.

آیکن سایت چند زبانه

انتقال صحیح URL

آیکن انتقال صحیح url

کمک به گوگل برای درک بهتر سایت شما

آیکن کمک به گوگل برای درک بهتر سایت

نحوه ی به نمایش گذاری سایت خود را برای کاربران به هنگام سرچ کردن، کنترل کنید.

آیکن کنترل سایت در هنگام سرچ

از گوگل سرچ کنسول استفاده نمایید.

آیکن استفاده از گوگل سرچ کنسول

سایت خود را به صورت مداوم محک بزنید

سایت خود را به صورت مداوم محک بزنیدسایت خود را به صورت مداوم محک بزنید

شما به عنوان کسی که سایتی دارد به صورت مداوم باید به آنالیز سایت خود بپردازید پس اگر می خواهید بدانید که چه سایتی داشته باشید که گوگل آن را بشناسد و به کاربران معرفی کند، لازم است تا در ابتدا از خود بپرسد: چه کسانی سایت من را مشاهده کرده اند؟ آیا از محتوای موجود در سایت من راضی بوده اند؟ سلیقه ی کاربران من چگونه است و رقبای من برای مطرح شدن خود چه اقداماتی را انجام داده اند. با استفاده از گوگل سرچ سنترال می توانید پاسخ تمامی سوال های خود را داشته باشید و در راستی بهبود سایت خود عمل نمایید.

سئو و اهمیت آن

برای اینکه سایت شما در صفحه ی نمایش گوگل برای کاربران به نمایش در آورده شود نیاز است تا به بهینه سازی موتور های جستجویی بپردازید. در ابتدا بگذارید بار دیگر این مسئله را برای شما روشن کنیم که سئو نیاز به تخصص و دانش و البته تجربه دارد. پس اگر می خواهید به صورت حرفه ای کسب و کار خود را با بهره گیری از سئو به اهدافتان نزدیک نمایید بهتر است از افرادی کمک گیرید که در این زمینه تخصص لازم دارند. گوگل سرچ سنترال از مهم ترین راه های رسیدن به سئوی مناسب در یک سایت می باشد.

ارسال ایمیل برای رفع نقص های موجود در سایت

ارسال ایمیل برای رفع نقص های موجود در سایتارسال ایمیل برای رفع نقص های موجود در سایت

برای استفاده از این پلتفرم نیاز نیست تا هر روز در آن لاگین کنید. این پلتفرم به صورت خودکار موارد مهم و ضروری را برای شما ایمیل خواهد کرد. اما به طور معمول بهتر است تا ماهی یکبار سری به گوگل سرچ کنسول بزنید تا بتوانید اطمینان حاصل نمایید که سایت شما در همان جهت در حال حرکت است که شما برای آن برنامه ریزی داشته اید.

گزارش های سرچ کنسول چگونه اند؟

شما با بهره گیری از سرچ کنسول می توانید گزارش هایی داشته باشید که نحوه ی اجرای سایت شما را برایتان مشخص می دارد. این گزارش ها می تواند برای شما تفکیکی از ترافیک های وارد شده به سایت داشته باشد که سبب می شود شما متوجه شوید نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاست. آنالیز ترافیک های وارد شده به سایت می تواند شما را در این راستا هدایت کند که چگونه از راه های مختلف ترافیک داشته باشید.

اخبار مهم گوگل را دنبال کنید

یادتان باشد که گوگل اخبارهای زیادی را در خصوص آپدیت های مداوم خود منتشر خواهد کرد که مطلع بودن وب مستران از این اخبار سبب خواهد شد تا سایت های خود را مطابق با آپدیت های جدید به روز کنند. باید دانست که گوگل هدفی جزء رضایت کاربران ندارد و این امر سبب می شود تا روز به روز راهکار هایی جدید برای رضایت هر چه بیشتر کاربران از جستجو در این موتور جستجویی را در نظر گیرد و قوانین جدیدی را اعمال نماید.

کلام آخر: سایت خود را بهینه سازی کنید

اگر می خواهید گوگل درک بیشتری از سایت شما داشته باشد باید سایت خود را بهینه سازی کنید که موارد زیر می تواند در این راستا به شما کمک کند:

  • سایتتان را به صورت مداوم آپدیت کنید.
  • به صورت کامل منظور خود را بیان کنید درست است که گوگل هوشمند است اما تا شما منظور خود را به درستی عنوان نکنید احتمال دارد که به آنچه مد نظر دارید نرسید.
  • از محتوای متنی استفاده کنید.
  • از منابع در سایت خود استفاده کنید.
  • اگر وقت ندارید تا به امور سایت خود رسیدگی کنید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.


منبع: معرفی گوگل سرچ سنترال 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده