بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاریخچه تشکیل سایت گوگل

تاریخچه تشکیل سایت گوگل

گوگل این نام آشنا، یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی می باشد که کمتر کسی را می توان یافت با آن آشنایی نداشته باشد. این کمپانی، متخصص خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت است که شامل فناوری های تبلیغات آنلاین، موتور جستجو، نرم افزار و سخت افزار است. باوری وجود دارد بر این مضمون که اگر می خواهید مانند آدم ها و بیزینس های موفق به موفقیت رسید بهتر است داستان های پشت پرده ی زندگی و بیزینس آنها را بدانید و وقتی نام موفقیت می آید بدون شک گوگل جزء اولین گزینه هایی است که در ذهن ما شکل می گیرد (حداقل برای کسانی که مانند ما عاشق فناوری و تکنولوژی هستند) به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا مطلبی را برای شما آماده کنیم که تاریخچه و داستان گوگل را با هم مرور کنیم.

تاریخچه ی گوگل

تاریخچه ی گوگلتاریخچه ی گوگل

گوگل در سال ۱۹۹۷ توسط دو دانشجوی پی اچ دی در دانشگاه استندفورد در کالیفرنیا به نام Larry Page و Sergey Brin تاسیس شد. که ۱۴ درصد از سهام این شرکت متعلق به این دو فرد بوده است. دامین google.com در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷ ثبت شد و توانست جایگاه مورد استفاده ترین وب در موتور های جستجو را به خود تعلق دهد. در سال ۲۰۱۷ این کمپانی به عنوان شناخته شده ترین نام و برند تجاری در دنیا معرفی شد.

نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

از اتاق خوابگاه تا امپراطوری موتورهای جستجو

جالب است بدانیم که Larry Page و Sergey Brin دو موسس اولیه گوگل در جلسه ی اولیه ای که برای گوگل داشتند تقریبا بر سر تمامی مسائل اختلاف نظر داشتند! ولی در سال بعد همان جلسه، شروع به همکاری با یکدیگر کردند و در واقع این دو از اتاق های خوابگاه نه آنچنان لاکچری خود یک موتور جستجو ساختند که با استفاده از لینک ها اهمیت هر صفحه را به صورت مجزا در دنیای گسترده ی وب مشخص می داشتند و نام این موتور جستجو را Backrub قرار دادند که اندکی بعد نام آن به گوگل تغییر کرد و معنی آن، عدد یک است که ۱۰۰ صفر در مقابل آن قرار گرفته است.

موتور جستجوی گوگل چگونه متولد شد؟

موتور جستجوی گوگل چگونه متولد شد ؟موتور جستجوی گوگل چگونه متولد شد ؟

در سال ۱۹۹۶ دو دانشجوی مقطع دکترا تصمیم به اجرای ایده ی الگوریتم پیج رنک خود گرفتند. این ایده قسمتی از پروژه آنها در کتابخانه دیجیتال گروه علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد بود. آنها برای تست این الگوریتم نیاز به فضایی بیشتر از دیسک هایی داشتند که در آن زمان نهایتا ۴ گیگا بایت فضا داشت. این دو که همیشه کارهای غیر معمول انجام می دادند و همین تمایز آنها توانست سبب موفقیتشان شود با ترکیب ۱۰ دیسک ۴ مگابایتی و یک کابینت رنگ و رو رفته و قطعات مختلف لِگو توانستند ایده ی خود را عملی سازند و در اینجا بود که موتور جستجوی گوگل چشم به جهان گشود و زندگی را برای ما راحت تر از قبل کرد و این چنین بود که داستان گوگل شکل گرفت.

نام گوگل از کجا آمده ؟

تا حالا به این فکر کردید که نام “گوگل” از کجا آمده؟ جالبه بدونیم که گوگل Google در ابتدا گوگول Googol به معنی به توان ۱۰۰ رساندن عدد ۱۰ می باشد که به اشتباه به صورت google نوشته شده است و دو موسس این کمپانی اعلام داشتند که به ما نام مجموعه ی خود را گوگل Google انتخاب کردیم چراکه اشتباهی رایج برای نوشتن Googol می باشد و معنی آن با اهداف ما که ساخت یک موتور جستجوی بسیار بزرگ می باشد هم راستا می باشد.

همگانی شدن واژه ی گوگل

همگانی شدن واژه ی گوگلهمگانی شدن واژه ی گوگل

 

گوگل واژه ای است که از سال ۲۰۰۶ توانست حتی در دیکشنری آکسفورد انگلیسی جایگاهی را به عنوان یک فعل به خود اختصاص دهد، که معنی آن” جستجو کردن اطلاعات در باره ی کسی یا چیزی در اینترنت به وسیله ی موتور جستجوی گوگل ” می باشد. حتی در فارسی هم خود ما از به دوستانمان پیشنهاد می کنیم که فلان مطلب را گوگل کن، یا زندگی نامه ی فلان خواننده را گوگل کن و مطمئن هم هستیم که دوستانمان منظورمان را خواهند فهمید و نیازی به توضیح نخواهد بود.

رشد و توسعه ی گوگل

گوگل به سرعت توانست در سال ۲۰۰۴ به یکی از بزرگترین کمپانی های مدیای جهان تبدیل شود و از توسعه ی این کمپانی می توان به تاسیس و راه اندازی موارد زیر به مرور زمان اشاره کرد:


گوگل نیوز در سال ۲۰۰۲

آیکن گوگل نیوز در سال 2002


جیمیل در سال ۲۰۰۴

آیکن جی میل در سال 2004


گوگل مپ در سال ۲۰۰۵

آیکن گوگل مپ در سال 2005


گوگل کروم درسال ۲۰۰۸

آیکن گوگل کروم در سا 2008


گوگل پلاس که یک شبکه اجتماعی بود در سال ۲۰۱۱

آیکن گوگل پلاس در سال 2011

بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان کدام اند؟

بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان کدام اند؟بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان کدام اند؟

اگر بخواهیم به ۴ شرکت اولیه در دنیای فناوری اشاره کنیم ۴ نام آشنای زیر را باید نام ببریم:

  • گوگل
  • اپل
  • آمازون
  • فیس بوک

از این ۴ شرکت به عنوان چهار ابر قدرت بزرگ در دنیای فناوری یاد می کنند (Big Four tech companies). یکی دیگر از القابی که این قدرت های چهارگانه توانستد به خود الحاق دهند Four Horsemen به معنی چهار سوار می باشد.

اولین کارمند گوگل چه کسی بود ؟

لری و سرگی اولین کارمند خود را از میان هم دانشجویان خود انتخاب کردند و این فرد Craig Silverstein نام داشت. این فرد در سال های بعد از گوگل استعفا داد و به آکادمی خان Khan پیوست .

تحول گوگل در دهه ی ۲۰۰۰ با معرفی گوگل ادز

تحول گوگل با معرفی گوگل ادزتحول گوگل با معرفی گوگل ادز

در سال ۲۰۰۲ گوگل با معرفی ادوردز توانست کاری کند که حکم استخراج طلا را داشت. گوگل ادوردز در واقع پلتفرمی تبلیغی به ازای کلیک هر شخص می باشد. در این برهه یاهو یک بار دیگر فرصت داشت تا بر روی این گوگل ادوردز سرمایه گذاری کند چراکه دو موسس جوان گوگل از پس این هزینه بر نمی آمدند و نیاز به سرمایه گذار داشتند اما بار دیگر یاهو این پیشنهاد را رد کرد و فرصت را از دست داد. برای گوگل این قبول نکردن یاهو مسئله ی مهمی نبود چرا که توانست این پول را از جای دیگر پیدا کند و از آن روز تا به الان گوگل ادز مرکز سود آوری برایش به حساب آید.

گوگل و فلسفه ی پشت آن

فلسفه ی بنیادی گوگل این است که کاربر با سرچ خود بتواند به جواب درستی رسد و نیازش پاسخ داده شود. از روز اول همین بوده و امروز در سال ۲۰۲۰ همین است و در آینده هم همین خواهد بود و هر آنچه که گوگل انجام می دهد به این منظور است که کاربران در سراسر جهان به راحتی بتوانند به آنچه مد نظر دارند دسترسی پیدا کنند.

موفقیتی دیگر برای گوگل

موفقیتی دیگر برای گوگلموفقیتی دیگر برای گوگل

بنیانگذاران Google با تمرکز بر ترکیب ریاضیات و تخصص علوم کامپیوتر خود، توانستند الگوریتم PageRank را ایجاد کنند که منجر به بهینه سازی موتور جستجو شد و توانستند بار دیگر حرفی برای گفتن داشته باشند و با تست پیج رنک دنیا را متحول سازد. سئو با نوار ابزار گوگل توانست به وب مستران اجازه دهد تا مشاهده کنند که گوگل چگونه سایت آنها را مشاهده می کند و از این رو بتوانند سایت خود را ارتقا دهند تا رتبه ی بالاتری در گوگل دریافت کنند. البته در این میان افرادی بودند که به دنبال راهی برای منحرف کردن الگوریتم گوگل بودند که باز هم با شکست مواجه شدند.

اخبار خاله زنکی گوگل

یکی از جذاب ترین چیز هایی که از داستان گوگل باید بدانیم این است که اولین دفتر کار گوگل در گاراژ Susan Wojcicki در ملنو پارک واقع در کالیفرنیا بود. Susan Wojcicki با گذشت زمان توانست سمت CEO یوتیوب تحت مالکیت گوگل را به خود اختصاص دهد و Sergey Brin که یکی از بنیانگذاران گوگل بود با خواهر این فرد که Anne نام داشت ازدواج کرد.

معرفی گوگل آنالیتیکس توسط گوگل

معرفی گوگل آنالیتیکس توسط گوگلمعرفی گوگل آنالیتیکس توسط گوگل

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در گوگل افتاد، مربوط به معرفی گوگل آنالیتیکس در سال ۲۰۰۵ می باشد که به واسطه ی آن می توان گزارشاتی در خصوص سایت و نحوه ی عملکرد آن مشاهده نمود. بدون شک معرفی و آموزش گوگل آنالیتیکس توانست راه را برای بسیاری از وب مستران را هموارتر از قبل سازد و به آنها اجازه دهد به رفع مشکلات موجود در سایت خود بپردازند.

یوتیوب و خرید آن توسط گوگل

یکی از بزرگترین خرید هایی که گوگل انجام داد، خرید سایت یوتیوب در نوامبر سال ۲۰۰۶ بود. که آن را با قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد. برخی از افراد بر این باورند که این خرید در واقع خرید یوزر ها و کاربران آن سایت بود به جای خرید فناوری! که البته اگر موشکافانه تر به این قضیه نگاه کنیم، می بینیم که واقعیت هم همین است. می دانیم که روز به روز بر محبوبیت یوتیوب افزوده می شود در نتیجه می توانیم بگوییم که این خرید سرمایه گذاری موفقیت آمیز برای گوگل محسوب می شود. بهتر است این نکته را متذکر شویم که پشت تمامی این خرید و فروش ها مغز های متفکری نشسته اند که دقیقا می دانند چه سرمایه گذاری انجام دهند و چگونه به اهداف خود برسند.

اندروید و سرمایه گذاری گوگل بر روی آن

گوگل در سال ۲۰۰۵ اندروید را به ارزش ۵۰ میلیون دلار خرید و اولین گوشی اندروید در سال ۲۰۰۸ رو نمایی شد. آمار نشان می دهد که ۸۸ درصد از تمامی گوشی های فروخته شده در سال ۲۰۱۸ از سیستم عامل اندروید استفاده می کردند . فکر می کنم این عدد و ارقام مغز شما را هم به سوت کشیدن وادار کند. باید دانست که این کمپانی کماکان به فکر گسترش خود می باشد و شاید همین الان هم بر روی فناوری هایی در حال سرمایه گذاری می باشد که ما حتی نام آن هم به گوشمان نخورده ولی در سال های آینده جزئی جدانشدنی از زندگی ما باشد.

گوگل دودِل Google Doodle چیست؟

گوگل دودِل Google Doodle چیست؟گوگل دودِل Google Doodle چیست؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید در گوگل مطلبی را جستجو نمایید و در بالای باکسی که باید عبارات خود را تایپ کنید مشاهده کرده اید که لوگوی گوگل تغییر شکل داده است، مثلا تصویر مادام کوری را در آنجا مشاهده می کنید. باید گفت که گوگل دودِل در واقع به صورت موقتی و البته مناسبتی لوگوی گوگل را متناسب با همان روز تغییر می دهد. پس اگر تصویر مادام کوری را در آنجا دیدید، بدانید که امروز حتما ارتباطی با این فرد داشته است. از زمانی که این ایده در گوگل اجرا شد کاربران استقبال بی نظیری از آن کردند چرا که برای آنها جالب و زیبا بود.

سیاست کاری گوگلی ها

ماموریت گوگلی ها دسته بندی کردن اطلاعات در سراسر دنیا و قابل دسترس گذاشتن آن ها در اختیار جهانیان به صورتی که برایشان مفید واقع شود، است از این رو هر آنچه که در این راه بر سر راه آنها قرار گیرد و مغایرت با اهداف کلی آنها داشته باشد را از میان بر خواهند داشت.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگلالگوریتم های گوگل

گوگل به صورت مداوم در حال آپدیت کردن الگوریتم های خود می باشد و هر از چندگاهی با معرفی یک الگوریتم جدید وب مستران را غافل گیر می کند. می توان گفت این میزان از اهمیت گوگل به الگوریتم ها خواب را از چشم خیلی از افراد گرفته است چرا که این تغییرات می تواند بیزنس های بزرگ و کوچکی را تحت تاثیر قرار دهد. باید به این نکته اشاره کرد که مادامی که وب مستران هم راستا با گوگل حرکت کنند و فقط و فقط رضایت کاربران خود را در نظر گیرند می توانند به راحتی با بزرگترین تغییرات و آپدیت های گوگل کنار بیایند.

گوگل هیچ گاه از حرکت باز نخواهد ایستاد

در آخرین قسمت از داستان گوگل باید بگوییم که اگر از ما یا از خیلی از کسانی که با گوگل آشنایی دارند سوال بپرسید که آینده ی گوگل چه خواهد شد، قطعا جوابی جامع نخواهید گرفت چون هیچ کس نمی تواند این کمپانی موفق را پیش بینی کند اما تنها چیری که در این میان برای همه ی ما ثابت شده است این است که این کمپانی ابرقدرت هیچگاه از حرکت و پیشرفت باز نخواهد ایستاد و ما در آینده نیز خبرهایی از این شرکت خواهیم شنید که یا از ابتدای شنیدن ما را متحیر خواهد ساخت و یا خبری خواهیم شنید که به مرور زمان و در آینده، بزرگی آن به ما ثابت خواهد شد.


منبع: https://bit.ly/3qOn1ro

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده