بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهینه سازی سایت در موبایل

بهینه سازی سایت در موبایل


همه ی ما می دانیم که سئو و بهینه سازی سایت، بنیاد و اساس اصلی دیجیتال مارکتینگ و افزایش بازدید ارگانیک از سایت می باشد، سئو موبایل یا همان بهینه سازی وب سایت، برای موبایل از مهم ترین اقداماتی است که شما برای بهبود سئوی سایت خود باید آن را برای سایت خود اعمال دارید، می توان مدعی بود که امروزه تمامی کسب و کارهای آنلاین برای دیده شدن در دنیای اینترنتی از سئو استفاده می کنند که یکی از مهم ترین استراتژی های موجود در سئو، بهینه سازی سایت در موبایل می باشد که با استفاده از آن، موتور های جستجو به سایت شما رتبه ی بالاتری در نتیجه ی جستجویی گوگل خواهند داد. یادمان باشد که نیمی از ترافیک های وارد شده به وب سایت شما از گوشی های موبایل می باشند پس سئو موبایل را دسته کم نگیرید و ادامه ی مقاله ما را مطالعه نمایید.


نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

راه کارهایی برای بهینه سازی سایت در موبایل

 

راهکارهایی برای بهینه سازی سایت در موبایلراهکارهایی برای بهینه سازی سایت در موبایل

 

از اهمیت موبایل ها در زندگی روزمره غافل نشوید، این دستگاه های هوشمند این قابلیت را دارند که انجام تمامی امور زندگی ما را بر عهده گیرند.راه کار هایی زیر از ابتدایی ترین اقداماتی است که با انجام آنها می توانید در زمینه ی سئو موبایل سایت خود قدم بردارید.

  • در نظر گیری اندازه ی مناسب برای متون موجود در تمامی صفحات وب سایت
  • طراحی واکنش گرا و یا ریسپانسیو
  • در نظر گیری عکس های مناسب برای نمایش در موبایل
  • استفاده نکردن از پاپ آپ ها
  • تمامی آیتم های موجود در صفحه باید در اندازه ی مشخص و استاندارد باشند
  • بهینه سازی سرعت وب سایت



تحول در طراحی سایت با توجه به سئو موبایل

استفاده ی از موبایل ها وب مستران را مجبور کرد تا سایت های خود را به گونه ای طراحی کنند تا بتوانند برای مخاطبان و کاربرانی که از طریق موبایل وارد سایت آنها شده اند مفید باشد از این رو می توان گفت که برای داشتن سئو موفق در سایت لازم است تا تمامی اقداماتی که در قالب موبایل فرندلی بودن سایت آن را می شناسیم را در سایت خود اعمال داریم و یا به زبان دیگر سایتی ریسپانسیو طراحی کنیم، اگر به تازگی به دنبال تیمی برای اجرای سئو در سایت خود هستید لازم است تا در ابتدا در خصوص اجرای دقیق سایت خود در صفحه ی گوشی ها و تبلت ها اطمینان خاطر حاصل نمایید.


 سئو موبایل از دید گوگل

در گذشته گوگل برای ایندکس کردن یک سایت، میکسی از نسخه ی دسکتاپ و نسخه ی موبایل یک سایت را در نظر می گرفت تا بتواند رتبه ای درخور به آن سایت دهد تا کاربران به هنگام جستجو در گوگل آن سایت را در لیست پیشنهادی گوگل مشاهده کنند، اما اخیرا نحوه ی ایندکس سازی گوگل تغییر پیدا کرد و تنها ورژن موبایل یک سایت، مورد بررسی قرار گرفت. این تغییر از سال ۲۰۱۸ برای گوگل نمایان شد و از آن زمان تا به امروز، روز به روز بر این اهمیت افزوده شد.


هشدار های گوگل برای سئوی موبایل و اهمیت به کاربران

 

هشدار های گوگل برای سئوی موبایل و اهمیت به کاربرانهشدار های گوگل برای سئوی موبایل و اهمیت به کاربران

 

گوگل بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اشاره کرد که طراحی سایت های خود را به گونه ای قرار دهید که کاربر به هنگام ورود به صفحه ای از سایت شما، به وسیله ی گوشی همراه، بتواند در دید اول به موضوع اصلی صفحه و عناوین حائز اهمیت پی ببرد، بدون اینکه نیازی به اسکرول کردن باشد. برای موفقیت در سئو نیاز است تا تمامی هشدار های گوگل را با اهمیت شمرد و قوانین موجود در آن را مو به مو اجرا کرد.


AMP و تاثیر آن در سئو موبایل


AMP مخففی از عبارت Accelerated Mobile Pages می باشد که این عبارت به معنی شتاب دهی به صفحات موبایل می باشد که با استفاده از آن می توان سرعت محتوای موجود در سایت را تا حد چشمگیری افزایش داد، با استفاده از فرم ورک AMP می توان به سرعت لود پیج افزود از این رو برای داشتن سئو موبایل بهتر است که تا از آن بهره گیرید تا بتوانید رتبه ی بهتری از جانب گوگل به خود اختصاص دهید و کاربران بیشتری به سمت بازدید از سایت شما دعوت شوند.


چگونه متوجه شویم کاربران سایت ما به وسیله ب چه دستگاهی وارد سایت ما شده اند؟


از طریق گوگل آنالیتیکس شما به راحتی می توانید ورودی های موجود به سایت خود از طریق موبایل را متوجه شوید، مطمئنا شما هم بعد از دیدن این آمار به اهمیت سئو موبایل پی خواهید برد. در صورتی که با گوگل آنالیتیکس آشنایی ندارید می توانید مقاله ی آموزش گوگل آنالیتیکس  را مطالعه کنید.


انجام تست mobile-friendly test

 

انجام تست موبایل فرندلیانجام تست موبایل فرندلی

 

شما برای موفقیت در سئو لازم دارید تا سایتی را داشته باشید که طراحی آن موبایل فرندلی باشد، از این رو استفاده از تستی که آن را با عنوان mobile-friendly test می شناسیم، به شما کمک می کند تا متوجه شوید سایت شما تا چه اندازه برای کاربرانی طراحی شده است که با استفاده از موبایل های خود وارد وب سایت شما شده اند.

استفاده از تصاویر بزرگ در شروع صفحه ممنوع

 

استفاده از تصاویر بزرگ در شروع صفحه ممنوعاستفاده از تصاویر بزرگ در شروع صفحه ممنوع

 

تصاویر بزرگ در شروع صفحه در نسخه ی موبایل سایت می توانند برای سایت شما دردسر ساز شود، چراکه سبب می شود تا کاربر برای مشاهده ی کل آن عکس، اسکرول کند که این کار سبب می شود تا کاربر از مشاهده ی سایت رضایت کامل نداشته باشد و این رفتار کاربر توسط گوگل شناسایی خواهد شد و در نهایت سبب کاهش رتبه ی سایت شما در نتایج جستجو ی گوگل می شود.


تاثیر اندازه ی متن های موجود در سئو موبایل


در مبحث سئو موبایل، از اندازه ی متن های موجود در سایت نباید غافل شد، کلمات باید در سایزی در نظر گرفته شوند که کاربر برای مشاهده ی آن نیازی به زوم کردن نداشته باشد و بتواند به راحتی آنها را در صفحه ی موبایل خود بخواند. در نتیجه نیاز است تا در ابتدا شما بدانید که در سئو،اندازه ی مناسب برای تولید محتوا چیست سپس اقدام به تولید هر گونه محتوایی نمایید.


چرا سئو موبایل حیاتی می باشد؟


حتما تا به الان شما هم به اهمیت سئو موبایل و نقش آن در موفقیت سایت خود پی برده اید، حال برای روشن کردن مفهوم این اهمیت آن را در چند جمله ی ساده به شما شرح خواهیم داد. دسترسی به مشتریان در زمان درست، مکان درست و طراحی تجربه کاربری سایت User Experience  کاری است که به واسطه ی آن کاربران می توانند به راحتی با موبایل خود به جستجو در گوگل مشغول شوند و با مشاهده ی سایت شما از مشاهده آنچه در صفحه ی موبایل خود می بینند رضایت داشته باشند، در نتیجه می توان گفت که سئوی موبایل، مسئله ای حیاتی و غیر قابل چشم پوشی می باشد.


آنچه باعث شد به مرور زمان سئو موبایل اهمیتی بیشتر و بیشتر پیدا کند

 

آنچه باعث شد به مرور زمان سئو موبایل اهمیتی بیشتر و بیشتر پیدا کندآنچه باعث شد به مرور زمان سئو موبایل اهمیتی بیشتر و بیشتر پیدا کند

 

بدون شک حمل گوشی های موبایل از حمل دسکتاپ ها برای افراد آسان تر است، می توان گفت که قابلیت حمل از مهم ترین فاکتور هایی بود که توانست نقش گوشی های موبایل را در زندگی ما روز به روز بیشتر کند، به همین دلیل مردم برای سرچ کردن در گوگل از گوشی های خود استفاده کردند. به همین دلیل محتوای شما باید به گونه ای آپتیمایز شود که بر روی گوشی موبایل کاربران بتواند به نمایش در آورده شود. این امکان وجود دارد که در سال های آتی، جستجو از طریق گوگل تنها به واسطه ی موبایل ها و یا تلفن های هوشمند صورت گیرد از این رو نباید بهینه سازی موبایل ها بی اهمیت شمرد.


آمار گرفته شده در سال ۲۰۲۰ در خصوص دسترسی پیدا کردن کاربران به سایت ها

 

آمار گرفته شده در سال 2020 در خصوص دسترسی پیدا کردن کاربران به سایت هاآمار گرفته شده در سال ۲۰۲۰ در خصوص دسترسی پیدا کردن کاربران به سایت ها

 

آخرین آمار گرفته شده در خصوص وسیله ی سرچ کاربران و دسترسی پیدا کردن به سایت ها در سال ۲۰۲۰ به این گونه است که ۵۰.۳۴ درصد از افراد به واسطه ی گوشی های همراه و ۴۶.۶۷ درصد از آنها به وسیله ی دسکتاپ ها و کامپیوتر های شخصی خود و ۲.۹۹ درصد از افراد هم از طریق تبلت های خود به سایت ها دسترسی پیدا می کنند. این آمار تلنگری برای افرادی است که تا به امروز به سئو موبایل سایت خود اهمیت نداده اند.


تاثیر سئو موبایل بر برند شما


تجربه ای که شما با سئوی موبایل، برای کاربران و مشتریان خود از بازدید سایتتان در گوشی های همراه برایشان ممکن می سازید، به طور مستقیم بر موفقیت برند شما تاثیر می گذارد. باید دانست که کاربرانی که تجربه ی کاربری نامطلوبی از بازدید وب سایت شما در صفحه ی گوشی خود دارند ۶۲ درصد کمتر ممکن است تا در آینده مشتری شما شوند و خریدی از شما انجام دهند و یا خدماتی را از شما بخواهند و این در حالی است که ممکن است شما بیشترین تلاش را برای سایت خود و طراحی صفحات کرده باشید. پس یادمان باشد موبایل ها و نحوه ی نمایش محتوای سایت شما در آنها می تواند مهمترین راه در جلب اعتماد مشتری نسبت به برند شما باشد.


 کدام الگوریتم ها می توانند رتبه ی نسخه ی موبایلی سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند؟

 

کدام الگوریتم ها میتوانند رتبه نسخه موبایلی سایت شما را تحت تاثیر قرار دهندکدام الگوریتم ها میتوانند رتبه نسخه موبایلی سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند

 

در سال های گذشته گوگل، الگوریتم های زیادی را به جامعه ی سئو معرفی کرد که ماموریت اصلی برخی از این الگوریتم ها، شناسایی سایت هایی بود که به سئو موبایل خود اهمیت نداده اند که در ادامه دو نمونه از مهم ترین این الگوریتم ها را معرفی می کنیم:


الگوریتم Mobilegeddon


این الگوریتم، رتبه بندی نتایج جستجو در دسکتاپ را متفاوت از موبایل کرد. به این معنا که ممکن است کوئری مورد استفاده در سایت شما به هنگام سرچ در دسکتاپ، نتیجه ای متفاوت نسبت به سرچ در گوشی تلفن همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که این الگوریتم را با نام الگوریتم موبایل فرندلی نیز می شناسیم.


الگوریتم Mobile First Index


با معرفی این الگوریتم، دیگر گوگل به صورت علنی اعلام داشت که رتبه ی نسخه ی موبایل یک سایت، در ارجحیت رتبه ی نسخه ی دسکتاپ همان سایت قرار دارد. به این معنا که حتی اگر کاربری با دسکتاپ در گوگل سرچ کند، نتیجه ی نسخه ی موبایل را مشاهده خواهد نمود. با معرفی این الگوریتم جای هیچ شک و شبهه ای برای وب مستران باقی نماند که لازم است فکری به حال سئو موبایل سایت خود کنند.


پیشنهاد ما به افرادی که به فکر طراحی سایت و سئو برای کسب و کار خود می باشند

 

پیشنهاد ما به افرادی که به فکر طراحی سایت و سئو هستندپیشنهاد ما به افرادی که به فکر طراحی سایت و سئو هستند

 

اگر به این فکر هستید که یک سایت راه اندازی کنید و کسب و کار خود را به صورت آنلاین گسترش دهید معقولانه ترین کار این است در ابتدای امر به فکر طراحی سایت، تولید محتوا، گرافیک، تصاویر و ویدئو های باشید که در قالب ریسپانسیو باشند و به بهترین وجه ممکن سئو موبایل را اجرا کنید و به کاربران در صفحات گوشی موبایلشان نمایش داده شود.


منبع: https://bit.ly/2FObSE7

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده